Re: [CPROG] Links til god guide

On Tue, 26 Feb 2002, Kim Schulz wrote:

> korrekt! se ovenfor

(Sidste sproget skulle have været "brugeren").

> alle sprog har problemer i et eller andet sammenhæng og C har da også
> mange fejl og mangler. Til gengæld bygger C på så gamle grundbegreber at
> det ligesom er byggestenen for de fleste imperative sprog idag - og
> derfor kan give dig en god grundviden som kan føres vidre i andre sprog.

C bygger så igen på assembler. Så, måske skulle vi starte med at lære folk
assembler?

> Tjaa det ved jeg, men sjovt nok finder jeg ikke mange fag på DTU der
> bruger Java til Embedded (indlejrede systemer), men derimod systemC
> eller assembler. Jeg modtager selv undervisning i dette og meget af min
> fremtidige uddannelse vil bygge på netop denne type af fag (så jeg har
> undersøgt om der var noget med Java ja!)

At du ikke finder det på DTU er ikke det samme som at det ikke kan
anvendes. Det er iøvrigt et aktivt forskningsområde, f.eks. på LTH (Lunds
tekniske universitet).

Og, det står jeg ved. Du har ikke sagt noget nyt, dine erfaringer er, set
med mine øjne, rimeligt begrænsede og dine indvendinger er hørt 1000 gange
før, og tilbagevist ligeså mange gange.

Til din orientering startede jeg skam selv med basic og pascal. Men, jeg
tror at jeg er kommet så langt, at jeg kan se hvad det er folk har svært
ved, og hvad de får mest ud af at lære. Og, pt. er Java et rigtigt godt
bud, af flere årsager. ML er også et rigtigt godt bud, og jeg ville nok
vælge det, f.eks. på universitetet, men nok ikke hvis vi snakker om
selvstudium for en almindelig person (hvor jeg ville vælge Java). ML
bliver brugt af Datalogisk Institut, DTU, Aalborg, LTH og formentligt
langt flere institutioner i Danmark og Norden. Jeg har endnu ikke hørt om
et eneste sted, hvor man starter med at lære folk C eller basic. At lære
folk Pascal ville være totalt tumpet i disse dage, IMHO.

Mads

Almost all of the serious virus outbreaks of the last two years can be
traced to vulnerabilities in Microsoft products.
     - BBC quoting american post September 11th research