Re: [CPROG] Links til god guide

On 26 Feb 2002, Morten Sylvest Olsen wrote:

> Wee, en sprog flamewar. Aftenen er reddet... :)

Hæ!

> DTU har brugt SML de sidste 9 år på Informatik retningen. Lidt mere
> overraskende var da jeg hørte at fra i år så undervises alle
> nystartende (alle retninger) på Aalborg UC i SML efter Hans' og
> Michaels bog.

OK - Kender ikke Hans og Michael. Men jeg synes ML er godt.

> Men ellers udtrykker jeg min støtte til dig Mads, Java er så langt
> at foretrække som begyndersprog fremfor C++. Dog har det ikke noget
> med OOP at gøre. Det hører ikke hjemme i et begynderkursus. Folk
> kan tidsnok lære at lave tåbelige UML diagrammer og skrækkelige
> dybtforgrenede klassehierakier..

OK, det er så ikke lige UML jeg mente. Jeg mente blot at det er meget
rimeligt at dække f.eks. indkapsling ind. Det giver gode vaner. IMHO.

Mads

You may not use the Software in connection with any site that disparages
Microsoft, MSN, MSNBC, Expedia, or their products or services, infringe any
intellectual property or other rights of these parties, violate any state,
federal or international law, or promote racism, hatred or pornography.
                                     - Part of MS Frontpage 2002 EULA