Re: [CPROG] Links til god guide

On Tue, 26 Feb 2002, Magnus Meinild wrote:

>. Det er da en interessant diskution fra dedaktisk synspunkt, og
> jeg står muligvis med en klasse der skal undervises i helt basal
> programmering snart. Så folk der har en viden om det her ud over en mening
> kom lige med et godt svar :)
>

> /magnus

Jeg er ingen ekspert i det her, men har prøvet C++ i starten og
synes at det var temmeligt anstrængende med alt det compilering
for hvert skridt, men så fandt jeg TCL/TK som er en del af linux
og synes er fremragende af flere grunde: man behøver ikke
compilere, det er utrolig fleksibelt og meget i "linux-ånd", det
minder om shell programmering og det kan oven i købet køre på
Mac, Windows og Unix-systemer, ja man kan faktisk skrive et
program delvis på det ene, det andet og det tredje system hvis
man har brug for det: jeg synes det er simpelhen fantastisk og
det undrer mig lidt at det ikke er mere populært! Det kan også
bruges på internet og websider sammen med html. Tjek det bare ;o)

M.v.h François

"We have taken the english language and perverted it from inside" -Brendan Behan, irish author.