Re: [CPROG] Links til god guide

On Tuesday 26 February 2002 20.43, you wrote:

> Har du slet ikke programmeret før? Hvis ikke, ville jeg nok starte med
> Java, eller noget i den stil...

Min erfarenhet säger mig at det kan vara mycket svårt att komma in i
programmering om man med en gång börjar med objektorientering.
objektoriontering är inte så lätt för alla som det verkar vara för somliga.

Personligen så anser jag att det är bra att börja med C. Dels för att det är
rakt på sak. Man lär sig grunderna i programmering med datatyper, pekare och
en hel del annat som man ofta inte får lära sig eller endast gå över lite
hastigt i t.ex C++ eller inte alls i java. Syntaxen i både C++ och java
baserar sig mycket på C vilket gör det hyggligt lätt att komma vidare till de
andra språken när man väl har kommit till insikt lite om C.

Sedan så är det alltid kul att kunna skriva det klassiska "Hello World"
programmet under den första eller andra programmerings dagen och inte behöva
sitta och lära sig två veckor om objekt och hur de fungerar. Snabb respons
och att snabbt kunna göra något är säkerligen en bra sak för att väcka
intresset hos folk.

Så var det i alla fall för mig.

Om inte annat, så se på små barn. De börjar lära sig krypa, sedan lär de sig
att stå och därefter börjar de att gå.

/Jocke!
--
Stop using propriatary products.
In the end, it will lead to a dictatorship world where you will be