Re: [CPROG] Links til god guide

On 26 Feb 2002 22:31:02 GMT
Morten Sylvest Olsen <sslug@sslug> wrote:
> Kim Schulz <sslug@sslug> wrote:
> : On Tue, 26 Feb 2002 22:14:58 +0100 (CET)
> : Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> wrote:
> :> On Tue, 26 Feb 2002, Kim Schulz wrote:
>
> : Nej jeg siger bare at det er et fremragende begyndersprog til den
> første: måneds tid af undervisningen hvor man bør fokuserer på
> datatyper kode: struktur og lignende i stedet for nedarvning, klasser
> og lignende.
>
> datatyper? C?

yep netop. alt det basale du ved. kapitel 1 i enhver programmeringsbog
efterhånden. .

> Hallo! Du snakker om sprog konventioner og navne, hvilket intet
> har at gøre med nogetsomhelst.

Sorry lidt træt og kan ikke lige overskue alle spg. idag.
Ja jeg taler om sprogkonventioner og navne. Java er da så vist jeg ved
heller ikke helt defineret med størrelser så vidt jeg har fået afvide
(har kun testet under systemer der alle har samme ide om hvad en int er
:o)
> Hvad er bit-længden af en int i C? Og cirka en million andre
> vagt eller ikke definerede ting, for slet ikke at tale om

en int i C er ikke beskrevet, men det er den i ISO-C. Det er jo derfor
vi har en standard :o)
> : Tjaa det ved jeg, men sjovt nok finder jeg ikke mange fag på DTU der
> : bruger Java til Embedded (indlejrede systemer), men derimod systemC
> : eller assembler. Jeg modtager selv undervisning i dette og meget af
> min: fremtidige uddannelse vil bygge på netop denne type af fag (så
> jeg har: undersøgt om der var noget med Java ja!)
>
> SystemC er ikke programmering, det er hardware beskrivelse ala. VHDL,
> og er derfor ikke så relevant i denne sag.
VHDL ligner Pascal meget (i hvert fald det som jeg har benyttet), og
SystemC bygger på C sproget. Ligner dette ikke C? :

void transmit(void) { //Transmits frames to Channel
int framenum; // sequence number for frames
frame s; // Local frame
packet buffer; // Buffer to hold intermediate data
event_t event; // Event to trigger actions
               //in transmit
framenum = 1; // initialize sequence numbers
get_data_fromApp(&buffer);
              // Get initial data
              // from Application
while (true) {
    s.info = buffer; // Put data into frame to be sent
    s.seq = framenum; // Set sequence number of frame
send_data_toChannel(&s); // Pass frame to Channel
      // to be sent     start_timer(s.seq); // Start timer to wait
                        // for acknowledge
                        // If timer times out packet was lost
wait_for_event(&event); // Wait for events from
   // channel and timer     if (event==new_frame) { // Got an event,
                            // check which kind
    get_data_fromChannel(s); // Read frame
                             // from channel
    if (s.ack==framenum){    // Did we get the correct
                             // acknowledge
     get_data_fromApp(&buffer);

> Du er tydeligvis interesseret i hardwarenær, indlejret udvikling med
> bitfedtning. Det er dog ikke helt repræsentativt for generel
> udvikling.

Nææe men jeg erindrer heller ikke at have bragt dette på banen.

Klart klart.

MVH
Kim Schulz

--