Re: [CPROG] Links til god guide

Kim Schulz <sslug@sslug> wrote:
: On Tue, 26 Feb 2002 22:14:58 +0100 (CET)
: Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> wrote:
:> On Tue, 26 Feb 2002, Kim Schulz wrote:

: Nej jeg siger bare at det er et fremragende begyndersprog til den første
: måneds tid af undervisningen hvor man bør fokuserer på datatyper kode
: struktur og lignende i stedet for nedarvning, klasser og lignende.

datatyper? C?

:> > (samlignet med ISO-C f.eks.)
:>
:> den semantiske betydning af de fleste Java statements er langt mere
:> veldefingeret end den semantiske betydning af ISO-C.

: Her vil jeg faktik næsten give dig ret. Java er på mange måde mere klart
: i navne og lignende, men der mangler stadig en klar entydighed i
: klassenavngivningen (Store/små bogstaver, J i starten af Swing
: komponenter osv osv).

Hallo! Du snakker om sprog konventioner og navne, hvilket intet
har at gøre med nogetsomhelst.

Hvad er bit-længden af en int i C? Og cirka en million andre
vagt eller ikke definerede ting, for slet ikke at tale om

: Tjaa det ved jeg, men sjovt nok finder jeg ikke mange fag på DTU der
: bruger Java til Embedded (indlejrede systemer), men derimod systemC
: eller assembler. Jeg modtager selv undervisning i dette og meget af min
: fremtidige uddannelse vil bygge på netop denne type af fag (så jeg har
: undersøgt om der var noget med Java ja!)

SystemC er ikke programmering, det er hardware beskrivelse ala. VHDL,
og er derfor ikke så relevant i denne sag.

Du er tydeligvis interesseret i hardwarenær, indlejret udvikling med
bitfedtning. Det er dog ikke helt repræsentativt for generel udvikling.

:> Det virker som om du har set dig sur på Java af en eller anden årsag.

: nemlig! årsagen kaldes unødvendige problemer med et sprog som normalt
: ikke ville have givet mig problemer.

Kim, din modvilje og diatriber mod Java får Kåre Fog til at virke
balanceret og fornuftig i hans omtale af Lomborg i sammenligning...

Mvh Morten