Re: [CPROG] Links til god guide

On Tue, 26 Feb 2002 21:43:52 +0100
"Magnus Meinild" <sslug@sslug> wrote:
> From: "Mads Bondo Dydensborg" <sslug@sslug>
>

> < snip >

> Fornemmer jeg mudderkastning her? Jeg kunne faktisk godt tænkte mig at
> høre nogle saglige argumenter snarere en "det er noget pis" eller
> "sådan her er det basta". Det er da en interessant diskution fra
> dedaktisk synspunkt, og jeg står muligvis med en klasse der skal
> undervises i helt basal programmering snart. Så folk der har en viden
> om det her ud over en mening kom lige med et godt svar :)

Lyder ganske spændende.
Jeg lærte selv programmering ved at starte med Basic og Visual Basic som
jeg lærte mig selv. Siden da har jeg via Webudvikling kommet over i
Perl, PHP og C, og derfra vidre til C (i programmer), C++ og java. På
uni har jeg været igennem et fag der sagde C -> C++ -> Java på et halvt
år. Det fik faktisk de fleste (der fulgte med) op på et niveau så de
selv kan sætte sig ind i de fleste programmeringssprog (imperative that
is). Java delen var rimeligt let når først man havde været igennem de 2
andre sprog, og kun ting som tråde gik folk lidt på (mest fordi man i
java virkelig skal holde tungen lige i munden når det angår tråde).
Funktionsprogrammering kom jeg igennem via SML, som jeg dog ser mere som
et undervisningssprog end et brugbart sprog.

nå men dette er uni....hvor skal du undervise i det?

MVH
Kim

--

[              http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!            ]