Re: [CPROG] Links til god guide

On Tue, 26 Feb 2002, Kim Schulz wrote:

> Det var dog det ringeste forslag jeg nogensinde har hørt....det havde
> været bedre hvis du havde forslået BASIC, ja endda php ville være bedre.

Hvorfor? (PHP - det er vist mest i websider, ikke?)

> Java er ikke første led i programmeringskæde og bør aldrig blive det.

Hvorfor?

> Det er alt for begrænset til det.

Hvad mener du?

> en fin vej at lære programmering er
> C -> C++ -> Java.

Det opfatter jeg til gengæld som det rene pis, Kim.

> Det kan endda til tider anbefales at man hopper helt
> tilbage på BASIC eller PASCAL niveau hvis man har svært ved at kapere C.

Basic er totalt uinteressant da der slet ikke er nogen OOP. Hvis man vil
lære Pascal, skal det mindst være Object-Pascal, og det er der ikke noget
af under Linux (ikke noget ordentligt, ihvertfald).

C er på mange måder et totalt lortesprog.

Java har automatisk memory håndtering + OOP. Desuden findes der omkring en
million guider i at lære det.

Jeg kunne også forslå ML, Emerald eller Python. Men, jeg ville mene at
Java var langt bedre.

Jeg vil gerne vide hvad du mener. Tak.

Mads

Before we'd usually say, there is a deep rumbling sound of penguins. Now
it's time to begin with: The earth is quaking, hell yeah the penguins are
here!!