statisk linkning af libm

Hej,

Jeg har forsøgt at linke libm statisk ved at inkludere følgende
linkerflag til gcc.

 -lm -static

Aktuelt:
gcc -std=c99 -D_POSIX_SOURCE -lm -static *.c

men jeg får fejl på de funktioner der anvendes dvs. 'pow' og 'log10'
: undefined reference to `pow'
: undefined reference to `log10'

hvordan får jeg gcc/linkeren til at opføre sig som jeg ønsker?

Jeg mindes at have gjort det tidligere, med en tidligere udgave af gcc.
(Nuværende 2.96 og 3.0.2)

Hvad gør jeg galt?

/Egon