Re: [CPROG] Udvikle linux programmer i Visual C++

Søren Andersen <sslug@sslug> wrote:
: Jeg har skiftet fra at køre Linux/KDE på min desktop til Windows XP.
: Jeg arbejder med store projekter til Linux (console apps) og har brugt
: Kdevelop som IDE.

: Nu har jeg jo så ikke rigtig mulighed for at køre dette længere, og så var
: det jeg tænkte...
: Det ville være fedt hvis man kunne bruge Visual C++ til at håndtere sine
: projekter med og så, på en simpel måde, portere dem til Linux.
: Altså findes der et sæt værktøjer el. lign. der vil konvertere et Visual C++
: project til fx. en standard Unix tarball med makefile og det hele ?
: Eller måske ligefrem compile til et linux target direkte fra Visual C++ ?

: Jeg fisker ikke efter en måde at køre KDE/Kdevelop på windows... jeg ved at
: det kan gøres med VMware eller Cygwin.
: Jeg har godt nok installeret både cygwin og XFreeCygwin men hele ideen er
: altså at kunne bruge Visual C++.

Hmm, undskyld mig, men det virker ærlig talt temmelig omvendt at udvikle
linux (konsol!) applikationer under Visual C++.

For det første har du problemet (hvis du altså skriver C++ og ikke kun C) at
VC++ er temmelig loosing i standard overholdelse ift. GCC. Dernæst problemer
med stdio, tråde, forskellige måder at bruge/lave shared libs etc. etc.

Inde under klikke, klikke i VC++ eksisterer der nogle make-agtige filer, men
de kræver at du laver en linux-make der kan forstå dem.

Hvis du endelig _vil_ kunne kompilere det med VC++ kan du jo sagtens lave nogle
make filer der bruger vc++ (ja, man kan bruge oversætteren fra en konsol....)
derved kan disse makes både under linux og under cygwin.

VC++ kommer med nmake der også findes under Linux. Flere x-platform projekter
bruger denne.

Mvh Morten