Udvikle linux programmer i Visual C++

Jeg har skiftet fra at køre Linux/KDE på min desktop til Windows XP.
Jeg arbejder med store projekter til Linux (console apps) og har brugt
Kdevelop som IDE.

Nu har jeg jo så ikke rigtig mulighed for at køre dette længere, og så var
det jeg tænkte...
Det ville være fedt hvis man kunne bruge Visual C++ til at håndtere sine
projekter med og så, på en simpel måde, portere dem til Linux.
Altså findes der et sæt værktøjer el. lign. der vil konvertere et Visual C++
project til fx. en standard Unix tarball med makefile og det hele ?
Eller måske ligefrem compile til et linux target direkte fra Visual C++ ?

Jeg fisker ikke efter en måde at køre KDE/Kdevelop på windows... jeg ved at
det kan gøres med VMware eller Cygwin.
Jeg har godt nok installeret både cygwin og XFreeCygwin men hele ideen er
altså at kunne bruge Visual C++.

Mvh.
Søren Andersen