DDD

Jeg ved ikke om 'DDD' hører til under programmering eller teknik.
Anyway.....

Jeg er ved at lave et netværks library og har lavet et lille program til at teste det. Det giver en lagersegmentfejl, og jeg ville derfor gerne vide, hvad der sker og hvor, så jeg compiler med -ggdb parametren, så gdb får alle informationer med.
Problemet er bare at ddd (som jeg foretrækker) kommer med en fejlbesked, når jeg prøver at indlæse programmet. "/opt/c/netlib/init.c: Ingen sådan fil eller filkatalog". Og det er forståeligt nok, for sådan en fil har jeg ikke, men hvorfor tror ddd, at den er nødvendig ?
Jeg kan godt køre programmet under gdb, men jeg foretrækker altså ddd.
Hvad er det lige, jeg skal gøre ?

Robert