C og Xinetd?

Hejsa

Jeg skal have lavet et lille program som lytter til en specifik port,
modtager og behandler noget input fra porten, og returnerer et svar til
porten. Programmet i den anden ende bliver lavet i Delphi til Windows.

XInetd er den løsning jeg har hørt skulle være nemmest, fremfor at skulle
lave et standalone program som selv lytter, men da jeg er ret ny i C, ville
jeg høre om nogen kunne sende mig et link eller en stump kode som gav mig et
hint i den rigtige retning? Jeg har masser af erfaring med pascal, delphi,
php, shell-scripts etc. men har bare aldrig fået kastet mig ud i C... endnu
:)

Mvh Frank