Re: [CPROG] En ordentlig timing

Peter Aagaard Kristensen <sslug@sslug> skrev den 02-Nov-01:

>  >Selv kernen laver busy wait hvis den skal vente i millisekunder.
>
> Hvilke tidsfunktion bruger den til at måle det med ??

Ikke noget, du kan bruge fra user space.

En løkke omkring en sammenligning med gettimeofday() (som er både
hurtig og med høj præcision) er umiddelbart mit bedste bud, men stadig
ikke til de tidsintervaller, du snakkede om. Du kan også se på
select()/pselect(), som måske er lidt mere portable.

Men jeg havde forstået, at den aktuelle relevans var forsvundet?

Anders.