Re: [CPROG] En ordentlig timing

En løsning til us opløsning på Linux:

http://www.ittc.ku.edu/kurt/

vh Jan

"Peter Aagaard Kristensen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
news:sslug@sslug
>Du skriver at det skal være præcist, men at du kun skal "vente MINDST et
 >vist stykke tid". Så skriver du at antallet af iterationer gør at det er
 >for langsomt. Det er meget forvirrende.
For at pic-chippen kan nå at følge med skal pc'eren genere en clock på min.
200ns(men den kan sagtens være længere).
Derfor skal jeg altså:
sætte clock signalet højt
vente mindst 100ns
sætte clock signalet lavt
vente mindst 100ns
o.s.v.
Jeg vil gerne vente så tæt på de 100ns som muligt (men _aldrig_ kortere) for
at brænding sker på så kort tid som muligt.
For hvis jeg f.eks. minimum kunne vente i 10ms ville det stadigvæk virke
men tage 10 minutter :-(
Det var det jeg mente med at det skulle gøres 15.000 gange
( som egentligt er 50.000 når jeg tænker efter ).

Så længe usleep(1) ikke tager kortere end de 100ns vil den kunne bruges.
man usleep siger at det nok ikke er så præcis, mon det er kortere eller
længere
eller begge dele ?
Og med en clock på 2us vil det kun tage 0.1s at brænde :-)

- Peter