En ordentlig timing

Hej CProg
Jeg er i gang med at skrive en PIC brænder og sådan en skal times ordentligt.
Den skal i teorien virke på både linux og windows, men til at starte med skal jeg have noget op at køre på windows.
Så vidt jeg ved er der ikke noget c++ stl der tager sig af præcis timing så der skal nok skrives noget linux og windows specifik kode :-(
Det jeg er ude efter er en måde at vente et stykke tid (ligesom sleep) men det skal bare være meget mere præcist.
Evt. kunne problemet løses ved at polle systemtiden(eller lignende) og se hvornår der er gået det specifikke interval.
Men igen skal det være meget præcist.
Det er ikke vigtigt at det passer 100% men at jeg venter MINDST et vist stykke tid. Derfor kunne sleep og diverse andre
tidsfunktioner godt bruges, men da jeg skal gentage det 15.000 gange bliver det alt for langsomt.
I Windows kunne jeg forestille mig at en DirectX timer kunne bruges, men hvordan gør man det i CygWin ?
Er der nogen der kende til dette emne. E.v.t har nogle gode "timing" links.

- Peter Kristensen