Re: [CPROG] Generering af core fil

Jan Lund Kristensen wrote:

> Hej!
>
> Jeg har lavet et C-program som crasher. Jeg har kompileret progrrammet
> med -g for at få debug information. Mit problem er at der bliver ikke
> genereret en core til når mit program crasher. Hvad skal der til for at
> generere core filen?

Du vil få mere ud af at køre det inden for en debugger.

Prøv "gdb mitprogram" efterfulgt af "run".  Hvis der bruges
kommandolinieargumenter så "run arg1 arg2 ..."

Når crashet sker, placeres du i debuggeren.
--
  Thorbjørn Ravn Andersen               "...plus...Tubular Bells!"
  http://bigfoot.com/~thunderbear