Re: [CPROG] kerne kompilering

On Tue, Oct 16, 2001 at 05:04:36PM +0200, Jonas Klinge wrote:
> Jeg har kigget i checsum.S på linie 231 og 237 og det ser ud til, at disse
> linie ikke ender på samme måde som de andre i makroerne (med ";") -jeg
> ændrede dette og den kom med den samme fejl som beskrevet ovenfor. Jeg har
> også kun haft med C at gøre i 6 uger og aner derfor ikke lige hvad der er
> galt - håber nogen kan hjælpe?
Det er bare et skud i taagen, men bruger du Mandrake eller RedHat?

For hvis du bruger en af de to distributioner (og det er den nyeste
version af dem), skal du installere compat-egcs for at kunne oversaette
kernen, og naar det nu er 2.2.12, skal du nok ogsaa aendre i Makefile i
roden af linux-traet, saa der istedet for at staa CC = $(CC) (eller
noget i den stil), kommer til at staa CC = kgcc.

Grunden til det er at den compiler der foelger med RH og Mandrake ikke
kan oversaette 2.2-kerner, og du derfor skal bruge en aeldre version.