kerne kompilering

Hej,

Jeg er meget grøn i Linux (6 uger) og er igang med at ændre i Linux-kernen -
tilføje systemkald - ifm. mit studie. Det går fint i 2.4.10 kernen som jeg
prøvede på først. Med 2.2.12 kernen som er den vi skal bruge kan jeg ikke
kompilere den selv uden at have lavet ændringer. Jeg har downloadet den fra
sunet.se og placeret kildekoden i /usr/src/2212.
I en konsol går jeg ind i dette bibliotek og skriver

make clean
make xconfig - hvorefter der konfigureres som ved 2.4.10 kernen...og
utallige andre forsøg
make dep
make bzdisk

Som sagt virker denne procedure med 2.4.10 men med 2.2.12 får jeg flg fejl
efter ca. 5 mins kompilering;

gcc -D__KERNEL__ -I/usr/src/2212/include -D__ASSEMBLY__ -D__SMP__ -tradition
al -c checksum.S -o checksum.o
checksum.S: 231: badly punctuated parameter list in #define
checksum.S: 237: badly punctuated parameter list in #define
make[2]: *** [checksum.o] Error 1
make[2]: Leaving directory '/usr/src/2212/arch/i386/lib'
make[1]:***[first_rule] Error 2
make[2]: Leaving directory '/usr/src/2212/arch/i386/lib'
make:*** [_dir_arch/i386/lib] Error 2

Jeg har kigget i checsum.S på linie 231 og 237 og det ser ud til, at disse
linie ikke ender på samme måde som de andre i makroerne (med ";") -jeg
ændrede dette og den kom med den samme fejl som beskrevet ovenfor. Jeg har
også kun haft med C at gøre i 6 uger og aner derfor ikke lige hvad der er
galt - håber nogen kan hjælpe?

Hvis indlægget er for langt, forkert eller irriterende på nogen måde må i
undskylde - det er mit første indlæg på nogen sådan liste.

mvh

Jonas