Re: [CPROG] Lego Mindstorms og Linux!

Hejsa,

> Jeg er ny i SSLUG, så jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe. Håber det!
> Jeg er i gang med et projekt med Lego Mindstorms og vil gerne kunne bruge Linux til at styre det med.
> Dvs. jeg har en computer med Linux og søger et simpelt program man kan interface med, så man kan sende simple kommandoer ud på den serielle port og dermed kan styre robotten. Jeg har søgt på nettet, men har ikke haft held til at finde noget brugbart. Der i blandt en mini howto, som jeg ikke får ret meget ud af, desværre.

Skal det lige være i C? (nu spørger du self. i en C-group,
men hvem ved?)
Hvis ikke så skulle du måske tage et kig på:
 http://lejos.sourceforge.net/index.html
 http://www.iau.dtu.dk/~lego/lego3/rcxcomm/index.html

Det er hvis man ønsker at benytte Java til sin RCX. Det
første link er til selve ROM erstatningen på RCX'en så den
forstår Java.
Det andet er så en ret overkommelig kommunikations-pakke til
at sende kommandoer/strenge frem og tilbage mellem PC/RCX.

Du _kan_ også benytte f.eks. den (næsten) rene C "platform"
NQC (not quite C):
 http://www.enteract.com/~dbaum/nqc/
eller C/C++ platformen legOS:
 http://legos.sourceforge.net/