Lego Mindstorms og Linux!

Hej,

Jeg er ny i SSLUG, så jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe. Håber det!

Jeg er i gang med et projekt med Lego Mindstorms og vil gerne kunne bruge Linux til at styre det med.
Dvs. jeg har en computer med Linux og søger et simpelt program man kan interface med, så man kan sende simple kommandoer ud på den serielle port og dermed kan styre robotten. Jeg har søgt på nettet, men har ikke haft held til at finde noget brugbart. Der i blandt en mini howto, som jeg ikke får ret meget ud af, desværre.

Håber der nogle derude, der kan hjælpe.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen/Best regards

Olav Bro