Re: [CPROG] Automake og X samt C++?

On Sat, 15 Sep 2001, Dacobi Coding wrote:

> Hej folkens!
>
> Jeg har langt om længe taget mig samme til at gå igang med automake :)
>
> Jeg har fået den til at generere nogle Makefiler, men jeg har en del
> problemer med checking af libs :(

[GLU]

Jeg ville anbefale dig at kigge på koden til f.eks. TuxRacer
(tuxracer.sf.net), som indeholder check for glu, sdl, mv.

Jeg har det selv i et spil jeg har lavet, men det har jeg hacket fra et
andet sted på nettet, og tuxracer er vist lidt mere elegang, men hvis det
ikke virker for dig, så skriv igen.

> En anden ting jeg ikke har styr på er hvordan jeg for configure til at breake
> med en fejl hvis den ikke kan finde et lib?

Også til at se i tuxracers configure.in

> Har i nogle gode forslag eller evt. nogle links til materiale om emnet jeg
> burde læse?

Der er nogen tutorials rundt omkring, endvidere er der autoconf arkivet,
et eller andet sted fra gnus hjemmesider.

Hvad er det iøvrigt for noget software?

Mads

Unix is here to stay. The Internet is Unix, all network administrators cut
their teeth on Unix, and many of them say they'll give up Unix when you pry
it from their cold, dead fingers.