Automake og X samt C++?

Hej folkens!

Jeg har langt om længe taget mig samme til at gå igang med automake :)

Jeg har fået den til at generere nogle Makefiler, men jeg har en del
problemer med checking af libs :(

Jeg har følgende filer:

./Makefile.am:
	SUBDIRS=src
	AUTOMAKE_OPTIONS=foreign

./configure.in:
	AM_INIT_AUTOMAKE(engine, 0.0.17)
	AM_CONFIG_HEADER(config.h)
	AC_PROG_CC
	AC_PROG_CXX
	AC_PROG_AWK
	AC_PROG_INSTALL
	AC_PROG_LN_S
	dnl Checks for libraries.
	dnl Replace `main' with a function in -lGL:
	AC_CHECK_LIB(GL, main)
	dnl Replace `main' with a function in -lGLU:
	AC_CHECK_LIB(GLU, main)
	dnl Replace `main' with a function in -lSDL:
	AC_CHECK_LIB(SDL, main)
	dnl Replace `main' with a function in -lSDL_image:
	AC_CHECK_LIB(SDL_image, main)
	dnl Replace `main' with a function in -lm:
	AC_CHECK_LIB(m, main)
	dnl Replace `main' with a function in -lpthread:
	AC_CHECK_LIB(pthread, main)
	dnl Replace `main' with a function in -lstdc++:
	AC_CHECK_LIB(stdc++, main)
	dnl Checks for header files.
	AC_HEADER_STDC
	dnl Checks for typedefs, structures, and compiler characteristics.
	AC_TYPE_SIZE_T
	AC_OUTPUT(src/Makefile Makefile)

./acconfig.h:
	/* Name of package.  */
	#undef Goggle3D

	/* Version of package.  */
	#undef 0.0.17

./src/Makefile.am:
	bin_PROGRAMS = engine
	engine_SOURCES = 3dengine.cc CollisionTable.cc DisplayIO.cc Modifier.cc \
	engine.cc poly3d.cc world.cc AdvancedObject.cc ControlEvent.cc Entity.cc \
	SlideAndBounce.cc object.cc vektor.cc AdvancedVektor.cc ControlsIO.cc \
	GInterface.cc Texture.cc objectlist.cc vertex.cc BasicCollision.cc \
	CoordSystem.cc InputFile.cc displaylist.cc poly2d.cc visual.cc \
	engine_LDFLAGS = @LDFLAGS@
	engine_LDADD = @LIBS@
	AUTOMAKE_OPTIONS = foreign

Problemet er at den ikke kan finde ikke kan finde libGLU.so.
Når jeg prøver manuelt siger den:
#ld -lGLU
ld: cannot find -lGLU

Og jeg bliver nød til at køre den som #ld -L/usr/X11R6/lib -lGLU
selv om jeg har /usr/X11R6/lib i min /etc/ld.so.conf?

Mit spørgsmål er da hvordan får jeg AC_CHECK_LIB til at fatte at den skal
kigge /usr/X11R6/lib, samt overføre -L/usr/X11R6/lib til @LDFLAGS@
?

En anden ting jeg ikke har styr på er hvordan jeg for configure til at breake
med en fejl hvis den ikke kan finde et lib?

Har i nogle gode forslag eller evt. nogle links til materiale om emnet jeg
burde læse?

På forhånd tak!

Mvh Jacob Kolding

--