Re: [CPROG] gets strengen

Sune <sslug@sslug> wrote on 18-Aug-01:

> Du har aldrig sendt det link, jeg aner da ikke hvor den faq ligger
> henne, jeg har selv fundet 2 citater frem der støtter min sag, så
> det kan vi jo blive ved med i en evighed.

Det kommer som første hit på Google ved søgning på "comp.lang.c faq"
og jeg mener da bestemt at en anden også har sendt linket i denne
diskussion.

Men jeg kan da godt finde det for dig. Der findes forskellige udgaver
på http://www.eskimo.com/~scs/C-faq/versions.html .

> Næ, men det er jo hans mening, og den har han ret til, jeg har sendt
> dig to andre med modsatte meninger, skal vi sige 2-1 til mig ;)

"En løgn bliver ikke sand af at blive gentaget", eller hvordan går
mundheldet? Du finder næppe et mere troværdigt dokument end
comp.lang.c FAQ, som tilmed henviser til relevante afsnit i lige så
troværdige og ansete bøger.

> Hvis den kan opfattes som, anvendes som, og bruges af compileren som
> en pointer, hvorledes begrunder du så at det IKKE er en pointer?

Der er ingen pointer. Der er kun et array. En pointer er en variabel
som indeholder adressen på en anden variabel. En sådan variabel findes
ikke når man laver et array. Figur i Q6.2.

Den pointer, du ser, skyldes at compileren implicit laver en pointer
til det første element når du bruger et array i et udtryk. Så når du
skriver "a" er det en kort og bekvem notation for "&a[0]", men det gør
ikke a til en pointer.

> Men vi kan da godt stoppe her, jeg tror jeg har fået min pointe
> igennem, om du så vil indrømme din bøf eller ej.

Hæ.

Anders.