Re: [CPROG] gets strengen

--- Anders Melchiorsen <sslug@sslug> wrote:

> Siden du åbenbart nægter at finde den FAQ frem, har jeg klippet det
> relevante spørgsmål/svar til dig denne gang.

Du har aldrig sendt det link, jeg aner da ikke hvor den faq ligger henne, jeg har selv fundet 2
citater frem der støtter min sag, så det kan vi jo blive ved med i en evighed.

> Jeg kan naturligvis
> stadig ikke tvinge dig til at læse og forstå det, hvilket du åbenbart
> er meget imod:

Næ, men det er jo hans mening, og den har han ret til, jeg har sendt dig to andre med modsatte
meninger, skal vi sige 2-1 til mig ;)

> 6.9:	Someone explained to me that arrays were really just constant
> 	pointers.
>
> A:	This is a bit of an oversimplification.  An array name is
> 	"constant" in that it cannot be assigned to, but an array is
> 	*not* a pointer, as the discussion and pictures in question 6.2
> 	should make clear.  See also questions 6.3 and 6.8.

Hvilken diskusion?
Er det fordi man ikke kan sætte den til at pege på andet end det første element?

> Hvis jeg sætter p=a og skriver p[21] så dannes anderledes kode end for
> a[21]. Du har ret i, at et array i mange tilfælde *kan opfattes* som
> en peger, men det gør dog ikke... etc.

Hvis den kan opfattes som, anvendes som, og bruges af compileren som en pointer, hvorledes
begrunder du så at det IKKE er en pointer?
Pointere kan jo være så meget, jeg er sikker på at compileren også genererer forskellig kode hvis
du skriver fx. const char *a og char *a, derfor er de jo begge pointere alligevel.

> Du har vist endnu ikke nævnt en misforståelse som ikke er forklaret i
> Section 6, så jeg vil fortfarende foreslå dig at læse og forstå den.
> Indtil da er yderligere diskussion vist frugtesløs.

Så må du sende det link.
Men vi kan da godt stoppe her, jeg tror jeg har fået min pointe igennem,
om du så vil indrømme din bøf eller ej.