Re: [CPROG] gets strengen

Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> skrev den 07-Aug-01:

> Men, hvorfor ikke bare bruge fgets i stedet, med en konstant på 299
> - så er du helt sikkert ude over problemet?

Så vil der være spildt 1 byte, da bufferen har plads til 300 tegn.

I øvrigt vil jeg anbefale "sizeof linein" da man så er garderet også
hvis størrelsen af det array ændres engang - anvendelsen af
talkonstanter er en tikkende bombe.

(Med sizeof kan man så til gengæld komme i problemer hvis linein
ændres til en peger).

Anders.