Statisk linking

Hej,

jeg prøver forgæves at linke et program statisk, så jeg kan lægge det
på en hjemmeside og være rimelig sikker på, at den glade henter i det
mindste kan køre programmet. Men det går ikke, som jeg vil. Normalt
linkes programmet således:

> g++ -o myresnak ant.o gtkinout.o myresnak.o inout.o parser.o command.o memory.o printer.o `gtkmm-config --libs` `sigc-config --libs` -g

Jeg tilføjer så et "-static" argument, og får da også en stor, statisk
fil - men når jeg kører den får jeg følgende fejl:

> GLib-CRITICAL **: file ghash.c: line 138 (g_hash_table_lookup): assertion `hash_table != NULL' failed.
>
> Gtk-WARNING **: gtk_type_create(): unknown parent type `21'.
>
> [... osv. et par skærmsider ...]
>
> Gtk-CRITICAL **: file gtkobject.c: line 357 (gtk_object_class_add_signals): assertion `GTK_IS_OBJECT_CLASS (class)' failed.
> Segmentation fault (core dumped)

Hvad kan det nu skyldes, og hvordan slipper jeg af med det? Eller
hvordan sørger jeg på anden vis for, at programmet kan køres på enhver
distribution?

Feststemt hilsen,
Anders.