Re: [CPROG] UDP netværk

"Lars Lerager Hansen" <sslug@sslug> writes:

> Men så er spørgsmålet jo om ikke det er lige så effektivt at benytte TCP.

Problemet at du ikke har så god kontrol over retransmission med
TCP. Hvis din TCP forbindelse begynder at retransmittere på grund af
tabte pakker, kan der gå lang tid hvor den bare venter. De data som du
venter er måske forældede nu. Det er ikke relevant for fx FTP eller
HTTP men relevant for fx. et multi-player skydespil, hvis når en
pakker om spillers data altid indeholder absolutte koordinater, og
ikke hvor meget han relativt har flyttet sig.

Evt. kunne du lave en TCP/UDP kombination (start med TCP, kommer der
pakketab, begynd at bruge UDP).

Her er lidt mere relevant information:

https://www.kanga.nu/archives/MUD-Dev-L/2001Q2/msg01728.php

Og jeg tror også at den slags har været diskuteret på mud-dev før,
check arkiverne.

Se man 7 udp, der står lidt mere.

<sslug@sslug>     Herlev, Denmark     Software Designer
<URL:http://www.andreasen.org/>   <*>   Eicon Networks Research