Re: [CPROG] UDP netværk

Tjaa, UDP er ikke ret meget mere end IP med portnumre.

Hvis du alligevel skal sikre pålidelig transmission af alle pakker kan du
vel lige så godt benytte TCP. Hvis ikke, skal du jo (i brugermodus)
implementere den samme funktionalitet som TCP har - med retransmission af
tabte pakker, buffer hos modtageren så rækkefølgen bliver korrekt, måske
flowcontrol og andre sjove ting.

Man "gør" ikke noget specielt for garantere pakketransmission med UDP. Hvis
du ønsker pålidelig transmission benytter du vel TCP. UDP benyttes hvis dine
applikationer godt kan tåle at enkelte pakker bliver tabt. Men du kan
selvfølgelig godt programmere din applikation til at svare med en slags ACK
når den har modtaget en UDP-pakke.

Men så er spørgsmålet jo om ikke det er lige så effektivt at benytte TCP.

Mvh. Lars