Re: [CPROG] Domæne lookup

Ole Hansen <sslug@sslug> writes:

> Jeg forestiller mig ikke at nogen skal løse opgaven for mig, men hvis der
> er nogen der ved HVOR jeg kan finde information om forskellige søgemetoder
> som egner sig til ovenstående, eller kender en god bog om emnet, vil jeg

Her er en general data struktursbog på nettet. Den beskrive adskillige
slags træer.

http://swww.ee.uwa.edu.au/~plsd210/ds/ds_ToC.html

Her er en general algoritme/datastruktur ordbog, med links til mange
eksterne sider:

http://hissa.nist.gov/dads/

> meget gerne høre herom. Jeg er naturligvis også modtagelig overfor
> gode ideer. Måske er et binært søgetræ slet ikke egnet til formålet,
> men var det første, der faldt mig ind.

Det kommer vel an på hvor mange entries programmet skal klare, og hvor
hurtig tilgangen skal være til dem.

Men hvis IP adresserne X og X+2 har .dk, betyder det ikke nødvendigvis
at X+1 også har .dk. Man kan jo sætte hvadsomhelst ind der -- et
reverse opslag på adresse A.B.C.D er i virkeligheden et normalt opslag
på adressen D.C.B.A.in-addr.arpa.

<sslug@sslug>     Herlev, Denmark     Software Designer
<URL:http://www.andreasen.org/>   <*>   Eicon Networks Research