Re: [CPROG] asynkron I/O (forsat)

Elias Naur <sslug@sslug> writes:

> Hvorfor kan jeg ikke finde O_ASYNC flaget under man 2 open? Hvis det bare
> er mig der er dum, hvor kan jeg så finde det flag? Gør det andet end at slå

Men vil vel normalt ikke sætte det flag ved open, men med en fcntl på
en eksisterende file descriptor (giver det mening at gøre det på andet
end en socket?) Se man fcntl, den nævner den.

> Når jeg får signaleret at jeg kan skrive uden at blocke (POLLOUT) hvor
> meget kan man så skrive? Fyldes bufferne bare og antallet af bytes skrevet
> returneres?

Een gang uden at blokere, men du kan forsøge at skrive så mange bytes
du egentlig vil. write() vill returnere det faktiske antal bytes
skrevet, så du kan ikke går ud fra at den kunne skrive det hele. Du
skal altså have en buffer som du selv holder styr på.

poll/O_ASYNC er altså nogle forskellige ting, jeg ved ikke om du
bruger dem samtidigt?

<sslug@sslug>     Herlev, Denmark     Software Designer
<URL:http://www.andreasen.org/>   <*>   Eicon Networks Research