Re: [CPROG] synkronisering over netværk

On Tue, 3 Jul 2001, Brian A. Knudsen wrote:

> uden at være expert tror jeg klienterne skal sende deres træk til
> hinanden, og dermed skal de holdes synkroniseret .. fordelen ved denne
> tilgang er at der ikke er nogen server, og hvis hosten quit'er
> forsætter spillet for resten af spillerne.

Til gengæld skalerer det dårligt, og kan være meget vanskeligt at
synkronisere (tid, f.eks.).

Det åbner også muligheder for alle hånde typer diskussion om reglerne, med
mindre alle klienter checker hinanden.

Mads

Estimates of online gamers in the United States alone run as high as 15 to
20 million people.
                                      - Jon Katz, Slashdot, on youth culture.