Re: [CPROG] Howto, mail

Meyland Peter <sslug@sslug> skrev:

> Hvordan pokker sender jeg en email inde fra et lille C program?
> Sidder lige og laver at program som skal sende et udtræk fra en
> mySQL database til nogle brugere.

Det letteste er nok

        FILE* mail = popen("mail -s 'SQL udtræk' sslug@sslug", "w");
        fprintf(mail, "%s", udtræk);
        pclose(mail);

...men det er ikke helvedes fleksibelt og indeholder desuden et vist
element af "håbe det bedste" angående installerede dimser.

Sandsynligvis kan der dog skydes endnu flere huller i hvad man selv
måtte forsøge at lave af direkte kommunikation med en mail server.

Anders.

--
ECHO FORMAT C: /U /V:C