Re: [CPROG] internal core handling

Brian Bjerre Graversen wrote:
> Jeg er sikker paa at det er fordi gdb jo fryser programmet naar det
> attacher sig til en koerende process..

Det har jeg ikke haft problemer med, men hvis system(..) køres med
samme PID som programmet, så er det klart, fordi så starter du
gdb og beder den samtidigt om at afbryde og fortælle hvordan
gdb's egen callstack.

> saa jeg tror ikke at dette er loesningen. Jeg har dog proevet
> at detache en traad, og saa koere gdb paa processen fraa traaden,
> men det hjalp desvaerre ikke.

Hvad hvis du fork'er, suspender programmet i parent, og kører gdb
i child med parent PID, og efter gdb er færdig så kill'er du
parent PID fra child, og exit'ter child?

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *