Re: [CPROG] internal core handling

Carsten Svaneborg wrote:

> Eterm kan gøre det, det ender dog på konsol vinduet så man ser
> det først når man lukker X. Jeg har også set andre programmer,
> der gør det. Mon ikke du skal grabbe SIGSEGV handleren, og så
> starte gdb med PID'en af dit program og nogle switches så gdb
> stopper efter at havde udskrevet stack indholdet?

jeg stoedte lige ind i et problem da jeg gjorde det.

BINARY_NAME er bare en variable for processens navn.

sprintf(buf, "gdb %s %d -batch -x backtrace", BINARY_NAME, getpid());
system(buf);

ok, hvis jeg saa sender et signal 11 til processen, saa fanger
min signal handler det fint, og gdb starter med de ovennaevnte
parametre,
men saa fryser programmet og intet andet sker.

Jeg er sikker paa at det er fordi gdb jo fryser programmet naar det
attacher sig til en koerende process.. saa jeg tror ikke at dette
er loesningen. Jeg har dog proevet at detache en traad, og saa koere
gdb paa processen fraa traaden, men det hjalp desvaerre ikke.

mvh

Brian