Re: [CPROG] getline under en switch

sslug@sslug skrev den 01-Jun-01:

> Kommentar til min første Dat0-opgave i 1994:
> "En dansk tankestreg er cirka dobbelt så lang som en engelsk!"

At forsøge at lære om typografi gennem en datalog er nok en idé lige
så dårlig som at lære om datalogi gennem en typograf.

Både danske og engelske tankestreger adskiller sig fra deres venner,
bindestregerne, ved at være længere. Jeg har lige slået efter i både
Retskrivningsordbogen og Advanced Learner's Dictionary - og uden at
have holdt en lineal imod, bedømmer jeg deres bindestreger til at være
cirka lige lange.

Med ASCIIs begrænsede tegnsæt kan minustegnet, "-", gå for begge dele,
og i Latin1 kan minus bruges som tankestreg og "­" som bindestreg,
hvis man endelig vil. At bruge "--" som tankestreg er nok ikke snedigt
på noget sprog, da det trods alt er to tegn og derfor har en anden
betydning. Tankestreger hænger sammen.

Anders.

--
ECHO FORMAT C: /U /V:C