Re: [CPROG] name space

Egon Andersen, Talura wrote:

> Hej,
>
> Jeg har et problem med 'name space' i 'C'.
[...]
> struct Gamma.Beta * myptr; /* Ugyldig, men illustrerer ideen */

Hmmm...
Jeg tror såmænd jeg selv er kommet frem til en (delvis) løsning!
'gcc' har en C-extension der hedder typeof()
Ved at anvende denne, behøver jeg slet ikke at sætte 'tags' på mine
strukturer for at kunne referere til deres type.

typeof(gamma.beta) * myptr; /* Er gyldig i gcc */

Desværre er typeof() ikke ISO-C, hvilket jeg ville ønske af
portabilitets hensyn :-(