Re: [CPROG] Re: [NOVICE] C++

Frank Damgaard <sslug@sslug> skrev:

> Jeg anvender dog ofte "static" på variable der kun skal eksistere i
> samme fil, så fourener de ikke andre steder ved linkning.

Denne metode er "deprecated" og afløst af anonyme namespaces (se
Stroustrup §B.2.3).

Frank Damgaard <sslug@sslug> skrev også:

> Måske dette ikke gælder på nyere Gnu C++, jeg bør måske checke hvor
> meget der har ændret sig de sidste 2 år.

Afgjort; den forbedrede C++ understøttelse i nyere g++ er årsagen til
at C++ programmører generelt ikke er så kritiske over blandt andet
RedHats beslutning om at anvende et snapshot af gcc.

g++ (og især standardbiblioteket) lever dog stadig ikke helt op til
standarden :-(.

--
Stor hilsen -- Anders