Re: [CPROG] Re: [NOVICE] C++

In article <sslug@sslug> you wrote:
> overholder standarden. Den gamle include- syntaks er forældet.
> At gcc og GNU libstdc++, (endnu) ikke implementerer std
> korrekt er en anden ting.

Det er/var et problem, specielt mht. streams ;(
Tager man eksemplerne I Stroustrups C++ bog, så giver
en del af eksemplerne problemer da include filernes navne
ikke er de samme, specielt den manglende ".h" til enkelte filer.
Måske dette ikke gælder på nyere Gnu C++, jeg bør måske checke
hvor meget der har ændret sig de sidste 2 år.

> Det må du lige uddybe. Hvad har det med navnerum at gøre?

Ikke så meget, men det nedbringer antallet af variable der "exporteres"
til linkeren. (som default er en variabel jo global)
Men det er nok ikke så slemt længere, for et nogle år siden
oversatte jeg på en for lille 486, og alt der kunne nedbringe
oversættelsestiden blev brugt. (gav ikke så pæn kode....;(

> Det er den "rigtige" måde at gøre det på i include-filer. På
> den måde undgår man at slæbe navnerums-dumps i en oversættelses-
> enhed over i alle andre der referer til den pågældende include.

Ja fornuftigt i include filer, men ikke så relevant i det
lille "main.C" eksempel som der blev anvendt.

--
Frank Damgaard