Re: [CPROG] Conio.h

Per Edin <sslug@sslug> wrote:

> Jag har laddat ned en liten exempel fil för Borland C++Builder 3
> Standard, Filen låter sig inte kompileras i Linux.
> Jag vill dock använda mig av den i Linux, hur gör jag?
> Filerna inkluderar filen "conio.h" vilken är Borland Exclusive!
> Vad är motsatts filen i Linux?

"conio.h" er gamle DOS kald, og ikke kun til Borland,
men det findes ikke direkte tilsvarende til Linux.
Ofte anvendes blot stdio.h (stdin, stdout, stderr), og visse kald
kan til dels erstattes med eksisterende standard kald fra stdio.h

Du bør istedet fokusere på hvilke kald du skal anvende.

> Funktionerna jag använder är:

> _setcursortype ()
> gotoxy()
> textbackground ()

I så fald er det ncurses du skal se på, måske ikke helt let
at gå til første gang man forsøger.

Det er dog ikke alt i conio.h du finder i ncurses, da
conio.h også er en smaling kald til DOS consoles/ DOS-box mv.

--
Frank Damgaard