Re: [CPROG] Re: [NOVICE] C++

On Wed, May 09, 2001 at 10:40:56PM +0200, Fanch wrote:
[...]

Uden at foregive at jeg er Frank kan jeg forsoege at svare paa
nogle af disse:

> I windows behøver man umiddelbart  ikke bruge den sidste "-o
> start", da det ser ud til at der bliver automatisk lavet en .EXE
> fil der henter sit navn i den oprindelige filnavn til programmet.
> Sådan forstår jeg det. Men her er det nødvendigt at angive et
> navn til den eksekverbare fil, ellers får man ingen. Det undrer
> mig lidt at jeg er nødt til at flytte denne fil til ~/bin før det
> kan fungere?... Men pyt med det, det funker!

Af historiske aarsager smaider GNU?/UNIX? compilere uddata i
a.out medmindre andet specificeres med -o.

At du bliver noed til at flytte din fil ~/bin kan skyldes at
din nuvaerende sti ikke er i din PATH? Proev at skrive ./<filnavn>
og se om det ikke koerer.

> Kan du forklare mig alle de argumenter du gør brug af i dine
> sætninger, eller hvor jeg kan få en forklaring på dem?
> Jeg har også undret mig over hvordan man finder ud af hvilken
> include-fil man skal nævne. Det virker for resten også med
> stdiostream.h.

'man gcc' og 'man g++' giver forklaringer om options. 'info' i
stedet for man kan ogsaa bruges.
--
        Rasmus(sslug@sslug)

I've overclocked my keyboard interface.  It's quite messy dipping my
hands into the mineral oil, but *MAN* is my keyboard ever fast now!
                                         - Anonymous Coward