Re: [CPROG] Finde globalt max/min

> Men "afstanden" mellem en tilstand og tilstande i naboklassen kan
> være arbitrær stor, glathed er i mit sprogbrug et lokalt fenomen.

Og naboklassen er jo netop lokal i en given forstand.

> Laver du en simulation af en gas, så vil naboklassen bestå af hop
> af en partikkel til en ny position, men der er ikke noget der
> forhindrer dig i at lavet et meget langt hop.

Jeg er ikke helt med på eksemplet, men hvis du som naboklasse til et neuralt netværk betragter
ændringen af en enkelt vægt af gangen, så får man faktisk en ret glat energifunktion.

Men lad os ikke nu ikke genere de andre med cprog irrelevante diskutioner ;)