Re: [CPROG] Finde globalt max/min

> Et bud kunne være at antage at g(k) er kontinuert og differentabel
> og så finde Maksimum Entropi estimatet for g(k) og så finde maksima
> for denne kontinuerte funktion.
>
> Hvis støjen er Gaussisk fordelt, så er ME estimatet det samme som
> et least squares fit. Så hvad hvis du laver et spline fit til din
> funktion, det giver estimatet af g(k)? Graden af spline fittet
> svarer så til en antagelse om hvor kontinuet og differentiabel
> funktionen skal være. <snip>

Det er også hvad jeg er nået frem til. Dette er desuden blevet bekræftet
af min vejleder på projektet, da han kom hjem fra ferie :)

> Den bør vælges så reduced chi-square er
> omtrent 1 med de errorbars dine data har.

Hmm, det sidste er jeg ikke med på notationen af, men det kan sikkert
findes I den literatur om kurvefitting jeg allerrede er i besiddelse af.

Mange tak dig og alle andre for Jeres svar.

Mvh.
	Nicolai Hanssing
	Lyngby