Re: [CPROG] gauss fordelt rand()

> Hvis du er interesseret i en periode på 2.3 x 10**18, kan du fx. se:
> "Pierre L'Ecuyer, Efficient and Portable Combined Random Number
> Generators, Communications of the ACM, june 1988, Volume 31, Number 6"

Tak for tippet, Kenneth Geisshirt har sendt noget kode som jeg vil undersøge nærmere ;)

> Og afhængigt af hvad formålet er med dine gauss-fordelte tal, kan man
> med fordel i visse tilfælde transformere problemet til en uniform
> fordeling først, så er du fri for at transformere dine tilfældige tal
> til normal-fordelte tal hver gang.

Et alternativt forslag må man sige, jeg tror bare ikke det bliver let i mit eksempel (at træne
vægtene i et neuralt netværk ved simulated annealing).

For de interesserede kan jeg afsløre, at en lokal søgning med back propagation ser ud til at nå
lavere energier, end global søgning med simulated annealing!!!
Meget overraskende synes jeg, så derfor ville jeg lige bruge en bedre fordeling end
ligefordelingen.

Men tak til jer alle, jeg tror problemet er ved at være løst ;)