Gnu dbn (GBDM) - hjælp

Hej!

[Jeg skal lave et distribueret DB management system. Herunder kataloger og filstrukturer til tabellerne. Har lavet et SQL-sprog, som nu skal implementeres. Her skal jeg bl.a. finde på en måde at repræsentere tabellerne på.]
Hertil overvejer jeg at bruge gdbm.h biblioteket, men har ikke fundet noget egnet information om det. En god introduktion (tutorial) ville være kanon!
Andre tips er også velkomne.
Som det nok fremgår, har jeg ikke den store erfaring inden for dette. (Foretrækker noget baseret på C++.)