Re: [CPROG] /dev/ttyS0 programmering -hjælp...

In article <sslug@sslug> you wrote:

> 1) Kender I gode kode eksempler på seriel
> kommunikation i C/C++ a la den, jeg foretager mig?

kommer an på hvor meget man vil pille men jeg kan sende dig
et eksempel på noget jeg eksperimentere med hvis det har interesse.
der anvendes select(), read(), write(), ioctl(), tcgetattr() og tcsetattr()

> 3) Er der andre programmeringssprog der ville være
> mere velegnet? Jeg har på Linux lavet mest PHP og
> BASH, på Windows har jeg lavet en del Delphi og lidt
> C++, og på embedded systemer uden Operativsystem har
> jeg lavet en del C og C++.

Kommer lidt an på hvor meget du skal "pille" ved serielporten,
og den protokol dert evt. anvendes.

--
Frank Damgaard