/dev/ttyS0 programmering - hjælp...

Jeg har kastet mig ud i mit første C-projekt på Linux
nogensinde. Det drejer sig ganske simpelt om et
embedded projekt, hvor Linux'en skal kommunikere
serielt via /dev/ttyS0 med en hjemmelavet box. Data
skal gemmes i Interbase.

Jeg sidder med vejledningen "Serial Programming Guide
for POSIX Operating Systems", men jeg må indrømme, at
produktiviteten ikke er ganske enorm og da RAM
forbrug, performance m.v. ikke er kritisk, så derfor
et par spørgsmål:

1) Kender I gode kode eksempler på seriel
kommunikation i C/C++ a la den, jeg foretager mig?
2) Kender I gode kode eksempler på at interface mod
Interbase fra C/C++?
3) Er der andre programmeringssprog der ville være
mere velegnet? Jeg har på Linux lavet mest PHP og
BASH, på Windows har jeg lavet en del Delphi og lidt
C++, og på embedded systemer uden Operativsystem har
jeg lavet en del C og C++.

Lars.