Realloc

Hej

Jag sitter och skriver ett program som läser från ett modem. Efterhand som den inlästa bufferten börjar bli full så expanderar jag den. På följande sätt:

Ptr2 = (char *) realloc(Ptr, ll);

Ptr är buffertem som jag vill öka och ll är den nya storleken på bufferten. Detta fungerar oftast. Men i detta fallet slocknar programmet. realloc lämnar inget felmeddelande utan krachar bara. Jag får inte heller någon core-dump.

Jag vet att Ptr != NULL och ll är ett rimligt tal. Så det borde inte hända.

Någon som vet vad detta kan bero på?

(Kör senaste Debian)

mvh
  Martin Bertilsson Haagen