Re: [CPROG] Problem med iostream.h

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Jeg har flere problemer når jeg prøver at compilere selv et lille program i
> linux:

> Kan ikke bruge <iostream.h> (der skal vel sættes noget op?)

> Jeg bruger Mandrake 7.0 og arbejder ude i "konsollen".
> Compiler således:
> g++ prg.cc -o prg

Hmm prøv lige at se et par af eksemplerne i programmerings-linuxbogen
på http://www.sslug.dk/linuxbog/

Lidt flere fejlmeldinger fås med:

  g++ -Wall prg.cc -g -o prg

Af debuggere findes gdb, xdb mfl.

Men hvis du slet ikke har noget erfaring med C++ (eller C) så
bør du måske overveje at anskaffe en god C/C++ bog.
Vedr. "make" se evt. tråden
  http://www.sslug.dk/emailarkiv/bog/2000_07/msg00341.html

Et lille simpel program :

http://www.sslug.dk/linuxbog/program/bog/basalcprog.html#HELLO-C