Re: [CPROG] C++ indentering i (x)emacs

On Sat, 17 Feb 2001 09:22:54 +0100,
Egon Andersen, Talura <sslug@sslug> wrote:

>Smag og behag er jo meget forskellig :-)
>Emacs kan jo programmeres til nærmest hvad som helst.

Det er der mange editorer der kan (de skal stort set bare kunne kalde et andet
program).

>Det jeg bruger er
>nok ikke det du ønsker, men så kan du ialtfald få et hint om hvad og
>hvor du skal modificere.
>I .emacs har jeg adderet følgende linier:
>
> (add-hook 'c-mode-hook
>	   '(lambda () (setq c-basic-offset 3)

Hvordan får jeg den til at indente med en tab - altså uafhængigt at hvad
tab-bredden er?

>	      (c-set-offset 'defun-open '+)
>	      (c-set-offset 'defun-block-intro 0)
>	      (c-set-offset 'brace-list-open '+)
>	      (c-set-offset 'brace-list-intro 0)
>	      (c-set-offset 'statement-block-intro 0)

Hvor finder jeg en beskrivelse af alle de der c-set-offset?

>	      (local-set-key [kp-enter] 'newline-and-indent )))

Ændrede den til at være på return, og så virkede den. Kan jeg ikke sætte det op
til at gælde for alle modes?

> ;Filer der ender på .c og .h er c-filer og .html er HTML-filer
> (setq auto-mode-alist
>   (append '(("\\.c$"  . c-mode)
>             ("\\.h$"  . c-mode)
>             ("\\.html$" . html-mode)
>             ) auto-mode-alist))

Hvorfor har den dog ikke det som standard?

Hvordan får jeg den til at syntax-higligte som standard?

Hvordan ændrer jeg på farverne? (inclusiv baggrundsfarven på vinduet).

Er der nogen store forskelle på xemacs og emacs bortset fra udseendet?

Hvordan bytter jeg om på meta og alt (altså kun i emacs). Min meta-tast er lidt
svært tilgængelig.

--
Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
Frimestervej 42 1.tv         http://www.image.dk/~abr